najaar2014.reismee.nl

In de Auvergne.

Het zou vandaag de hele dag regenen volgens de weersvoorspelling van Meteo France, maar tot op het moment dat ik dit verhaal begin te schrijven, om 16.00 uur, is er nog geen druppel gevallen. Het is half bewolkt. Vanuit de caravan is er een schitterend panoramisch uitzicht over dalen, dorpen en bergen van de Auvergne. Over het wijdse heuvelland dat zich onder ons uitstrekt trekt zo nu en dan een vlek zon.
Het uitzicht vanuit de caravan begint met een groene weide die steil naar beneden stort naar een groep herfstgeel kleurende bomen. Daarachter ligt het dorp over een heuvel gespreid. De roodbruine daken en de omringende groene velden zijn helder van kleur, maar na het dorp overheerst donkergroen dat zich aan de einder bergop vervaagt naar grijsgroen naar vaag blauwgrijs.
’s Avonds pinkelen in de diepte de lichten van dorpen en wegen en in de verre verte van de stad Clermont-Ferrand.
Bij helder weer is de Puy de Dôme te zien, zo’n 100 kilometer verderop.

We zijn zaterdag 27 september aangekomen op camping Montbartoux bij het dorp Vollore Ville en we denken hier nog een tijdje te blijven want de omgeving is prachtig en er is genoeg te zien en te geocachen.

Corrie en Albert.

de Thuisreuzen

Ha die reizigers!

Ziet er weer goed uit die stek! Bij Louis Meeuwessen ook goed gehad?
Hopelijk gaat het met zwager ( nog) goed!
Hgr????????????????

Dini

Ik word een beetje melancholisch van de blik op Auvergne. Ik vond het indertijd ook zo’n mooi gebied.
Geniet maar lekker.