najaar2014.reismee.nl

Normandie

Zojuist was de zee niet meer te zien, wit opgelost in lucht en regen. Nu de bui afneemt wordt de zee weer zichtbaar, grijs en licht en vervloeiend in de einder.
Vanaf mijn bankje in de caravan zie ik de zee (Het Kanaal). Dit is het meest perfecte uitzicht vanuit de caravan dat ik gehad heb sinds we begonnen met caravannen. De camping ligt bovenop de kliffen van Yport in Normandie en wij bezetten een van de weinige plaatsen met uitzicht.
Inmiddels is de zee verkleurd van licht- naar donkergrijs en ik zie nu water bewegen. Het is gestopt met miezeren maar er staat nog een straffe wind.
Gisteren scheen de zon volop. We hebben een stevige wandeling gemaakt over de kliffen bij Etretat.

Afgelopen zondag vertrokken we richting Frankrijk maar kwamen in België langs het stadje Sint Niklaas waar we onze vrienden Jan en Rita opzochten die ons onthaalden met veel gezelligheid en lekkers. Zij lieten ons een mooie presentatie over Kroatië zien. Interessant vakantieland.

Op maandag trokken we verder naar het zuiden, kropen bij Lokeren voort in een file die na een uur plotseling oploste in het niets, passeerden Lille en tankten diesel langs de tolweg. Daar is nogal wat veranderd: geen rijen pompen meer, er stonden er maar vier waardoor lange rijen wachtenden ervoor. En het ergste is het betalen: ik was gewend dat er een aparte kassa voor het afrekenen van brandstof en een reep chocola is, maar dat is verleden tijd. Er is nu één betaalpunt waar naast de brandstof ook de broodjes, koffie en winkelwaren moeten worden betaald. Erachter zit een juffrouw met een gezicht van oude lappen en geen wonder want klanten komen van drie kanten maar een rij kan niet gevormd worden vanwege de in de weg staande rekken met winkelwaar en er piepen mensen tussendoor die roepen ‘ik heb maar 1 flesje limonade, mag ik even voor’. Het is beter in een dorp te tanken.

Die maandag overnachtten we op camping Sainte Claire in Neufchatel-en-Bray. Een keurig aangelegde camping (ACSI), strak en superschoon, het zag er allemaal erg braaf uit. Zo braaf dat we dinsdag verder trokken naar Yport. En op camping La Pature (SVR en ACSI Klein en Fijn) hebben we het prima naar ons zin. Vriendelijk onthaal, schoon, veel tentkampeerders en ja, een schitterend uitzicht over zee.

De zee is nu donkergrijs en gaat op in de lichtgrijze hemel.

Warme groet,
Corrie en Albert.

Reacties

Reacties

Annet en Okke

Mooi verhaal, we zitten samen te genieten van jullie vakantie.

Connie de Visser

Wat een mooi begin van jullie reisavontuur,we kijken uit naar het volgende verhaal!

Arie en Marga

Heerlijk genieten van de volledige vrijheid en een nieuw reisavontuur! Leuk om jullie belevenissen opnieuw te volgen.

Dini

Jullie reis is begonnen en je bent in een gebied waar ik gek op ben. Ik geniet een beetje met jullie mee.

Janneke van Damme

Lieve Corrie, beste Albert, dank voor jullie verslag. Sint Niklaas is prachtig, ik heb er goede herinneringen aan toen ik een cursus volgde bij Gaby Stroecken de schrijfster over het kind in je zelf.
Mooi lijkt me Normandie, heel veel reisplezier en vergezichten!

Elsje

Wij zijn net terug van 5 dagen Normandië, was heerlijk!

marion en martien

HOI Albert en Corrie,we zijn terug van Denemarken ,Noorwegen ,Zweden.Het was geweldig,mooi weer en veel gezien,maar dat vertel ik nog wel een keer.Wat zijn jullie verhalen mooi ,ik geniet er van,heel veel reisplezier. liefs M&M

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!