najaar2014.reismee.nl

We blijven in Frankrijk.

We blijven in Frankrijk. Wegens familie-omstandigheden willen we niet te ver zuidelijk reizen zodat we, als het nodig is, binnen twee dagen weer thuis kunnen zijn.

Van Normandië reisden we eerst naar Durtal, een aardig plaatsje met een groot kasteel in de streek Maine et Loire, ten zuiden van Le Mans. De camping ligt aan de rivier de Loir (niet de bekende Loire, die is breder). Daar besloten we in Frankrijk te blijven en gebieden in Frankrijk te bereizen die nog onbekend voor ons zijn. Na een week in Durtal reden we naar het midden van Frankrijk waar we bijna een week verbleven op een camping bij het dorp Ids sur Roche, ongeveer 50 km ten zuiden van Bourges. Een leuke, rustige camping en een mooie omgeving en we zouden langer gebleven zijn als de buurman van de camping op een ochtend geen hout en vuil had verbrand. Albert kreeg het terstond benauwd, dus vertrokken we maar. Sinds zaterdag zijn we in de Auvergne, op camping Domaine de Longat, een kilometer of tien ten zuiden van Issoire. Tot nog toe hebben we een prachtig en ruim uitzicht over de omgeving maar momenteel zijn er nieuwe kampeerders binnengekomen die nog rondkijken voor een plekje en zo te zien hebben ze het oog laten vallen op een plek ruim vóór onze caravan maar midden in ons uitzicht. Ach, misschien zijn het wel heel aardige mensen.

In vorige Reismee blogs hebben we nogal eens gemopperd over de Franse bakkers en hun grijze, smakeloze brood. Of ze dat gelezen hebben weet ik niet, maar op deze reis hebben we tot nog toe alleen nog prima brood en lekkere croissantjes gekocht. En in dit gebied bakken ze ook heerlijke frambozentaartjes. Ze kunnen het wel!

Gisteren een wandeling in een prachtig heuvelachtig natuurgebied gemaakt en tijdens deze wandeling 16 geocaches gevonden. Dat is voor ons een record aantal vondsten op één dag. Dit vinden we de leukste manier van geocachen: op een mooie wandeling geocaches vinden.
Vanmorgen naar de garage in het dorp St. Germain-Lembron want de linkerachterband van de auto liep langzaam leeg. We werden er direct geholpen. De monteur haalde een schroef uit de band en vulde het gaatje.

Het is vandaag 28 graden C. Voor de komende dagen wordt wat regen en een enkele onweersbui voorspeld. En het blijft boven de 20 graden.

(Inmiddels hebben de nieuwe gasten hun caravan neergezet op een plek links van ons zodat we allemaal een goed uitzicht hebben).

Warme groet,
Corrie en Albert.

Connie de Visser

Wat een goed idee om plekken te bezoeken waar jullienog niet eerder waren.Er is altijd wel wat nieuws te ontdekken in Frankrijk.

Joshua & Jyoti

Wij hopen van harte, dat jullie niet voortijdig terug geroepen worden en wensen jullie een heerlijk verblijf verder in het mooie Frankrijk.

Dini

Zelf net terug uit Toscane vandaar de trage reactie.
Zie er allemaal weer goed uit. Ik hoop dat het mooie weer aanhoud. gr.